Dofinansowanie klubu dziecięcego „Mali Europejczycy” w Łodzi ul. Kopernika 22 z programu MALUCH+ 2022-2029 na utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

W naszym Klubie Dziecięcym stawiamy na zaspakajanie potrzeb i rozwój maluchów. Podążamy więc za najważniejszymi potrzebami dzieci, w tym wieku. Są nimi potrzeba samorealizacji, potrzeba ruchu, poznawania świata, zabawy i relaksu, a także wytchnienia. Aktywne uczestnictwo dzieci w poszczególnych wydarzeniach stymuluje ich rozwój społeczny oraz intelektualny, a to w bardzo dużym stopniu wspomaga proces zdobywania nowych umiejętności.

Podsumowując, dzięki zabawie maluszek ćwiczy wszystkie zmysły, umiejętności językowe, mowę, koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczy się współpracy z rówieśnikami. Ponadto, gry i zabawy stanowią okazję do ciekawego spędzenia wolnego czasu i dają dzieciom wiele radości.

czytaj więcej

Potrzeby i rozwój

Bezpieczeństwo.

Zabawa. 
Relaks.

 

Bezpieczeństwo to podstawa.

Znajomość podstawowych zasad bhp, regulaminów i procedur jest warunkiem odpowiedzialnej pracy każdego naszego pracownika. Opiekunki ponoszą pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci przebywających w naszej placówce i podczas zajęć organizowanych na placu zabaw. Stosujemy w swoich działaniach obowiązujące przepisy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) oraz przepisów przeciwpożarowych (ppoż.), które są określone w instrukcji bezpieczeństwa pożarowego.

Uzasadnieniem wprowadzenia niniejszych procedur jest troska o zdrowie i bezpieczeństwo każdego dziecka objętego opieką w naszym Klubie. W sytuacjach trudnych oraz zagrażających bezpieczeństwu dziecka opiekunki i pozostały personel Klubu są zobowiązani postępować zgodnie z przyjętymi procedurami. Rodzice zobowiązani są do zapoznania się i przestrzegania niniejszego dokumentu.

Zabawa dostosowana do potrzeb dziecka

Zabawa wspiera wszechstronny rozwój dziecka. Zaspokaja nie tylko jego potrzeby emocjonalne, lecz także rozwija myślenie i zdolności twórcze. To podczas zabawy dziecko poznaje świat, wyraża potrzeby, odkrywa zainteresowania, a także reguluje swoje emocje, stwarzając sytuacje, w których to, co radosne i ekscytujące, miesza się z tym, co niepokojące czy smutne, oswajając w ten sposób własne strachy w bezpiecznym otoczeniu domu, żłobka czy klubu dziecięcego.

Zabawa umożliwia dziecku wspólne spędzenie czasu i gwarantuje pełną uwagę. Dostarcza nowych powodów do uśmiechu, wzbogaca dzieciństwo, a opiekunom pozwala zdobyć wiedzę o możliwościach, potrzebach i trudnościach swoich podopiecznych. Dlatego tak ważne jest pozwalanie dziecku, by samo wybierało rodzaj aktywności, który lubi.

Rodzaje zabaw:

- ZABAWY MANIPULACYJNE

Małe dziecko poznaje świat całym ciałem, poruszając nogami, rękami, głową i tułowiem. Z czasem dzięki rozwojowi umiejętności chwytania doskonali zdolność manipulowania przedmiotami. Początkowo jest to po prostu stukanie przedmiotami o podłogę, miętoszenie ich, ściskanie, lizanie lub gryzienie. Dopiero potem następuje właściwy etap, zwany zabawami manipulacyjnymi, gdy dziecko potrafi celowo operować przedmiotami, tak aby bączek się kręcił, klocek zmieścił się w odpowiednim otworze sortera, a zwierzątko pociągnięte za sznurek przyjechało bliżej.

- ZABAWY KONSTRUKCYJNE

Około 18.–24. miesiąca życia u dzieci pojawia się etap zabaw konstrukcyjnych. Dzięki prostym aktywnościom, takim jak: nawlekanie koralików na sznurek, budowanie wież z klocków, zakręcaniu i odkręcaniu zakrętek czy zapinaniu zamka błyskawicznego maluchy uczą się, jak tworzyć całość z poszczególnych elementów, planować w myślach konstrukcje i realizować pomysły, a przy tym doskonalą koordynację oko-ręka i wyobraźnię przestrzenną.

W zabawie ważna jest sama czynność bawienia się, a nie jej cel czy rezultat. Nawet jeśli zawiera elementy edukacyjne, to dla małego człowieka najważniejsza jest przyjemność płynąca ze swobodnej aktywności oraz kontaktu z innymi.

W naszym Klubie, regularnie (2 – 3 razy w tygodniu), realizujemy następujące zajęcia:

Zajęcia w naszym klubie dziecięcym

Zabawy z językiem angielskim

 

Z badań nad przyswajaniem języka przez małe dzieci wynika, że kluczowe dla nauczenia się mowy jest doświadczanie jej w relacji z bliskimi, kochającymi ludźmi. Dziecko nie nauczy się mówić słuchając nagrania z odtwarzacza, komputera ani interaktywnej zabawki. Dlatego, w oparciu o wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego, stosujemy swój autorski program oraz metody dostosowane do potrzeb dziecka.

Zabawy z muzuką

 

Nigdy nie jest za wcześnie na wprowadzenie muzyki do dziecięcej codzienności. O dobroczynnym wpływie muzyki na rozwój dziecka można mówić i mówić, tak jak o niebagatelnym wpływie piosenek na uczenie się języka (ojczystego i obcego). Po pierwsze: odpowiedni repertuar. Mamy obecnie bardzo duży wybór, co z jednej strony jest wspaniałe, ale z drugiej powoduje, że można zabłądzić. Piosenki, które wybierzemy dla dziecka w wieku 1-3 latka, muszą być przede wszystkim delikatne, przyjazne, nie napastliwe. Tempo nie może być zbyt szybkie. Słowa powinny być jak najprostsze, i sami powinniśmy łatwo móc je “wyłapać” słuchając piosenki. Muzyka powinna być rytmiczna, “podnosząca” do tańca. Melodia – łatwo wpadająca w ucho. Najlepiej, jeśli tekst piosenki można pokazać, zobrazować ruchem, gestem, odegrać treść.

Zajęcia plastyczne

 

Małe dzieci, które rozpoczynają swoją przygodę z plastyką, doświadczają wiele radości podczas tworzenia. Twórczość plastyczna na każdym etapie rozwoju daje dziecku możliwość samodzielnego badania, poszukiwania i odkrywania otaczającej go rzeczywistości. Dlatego używamy wiele różnych materiałów do poznawania i odkrywania świata, m.in. kredki, farby, modelinę, piórka, bibułę. Wszystkie te zabawy prowadzą do rozwoju jednostki samodzielnie działającej i myślącej oraz osoby twórczej i kreatywnej.

Zajęcia ruchowe

 

Nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie. Jednak w przypadku dzieci ma on zdecydowanie szersze znaczenie. Oto tylko niektóre zalety, jakie niesie za sobą aktywność fizyczna dzieci: pozwalają utrzymać właściwą masę ciała, umożliwia rozwój cech motorycznych, wspomagają rozwój społeczny i uczą współpracy podczas zabaw grupowych, pozwalają i ułatwiają rozładowanie emocji.

czytaj więcej

Nasza Kadra

 

 

Marlena Michalska

Opiekunka dziecięca

 

Marlena Michalska jest absolwentką studiów licencjackich na kierunku Opieka i Terapia Pedagogiczna.

Aktualnie studentka drugiego roku studiów magisterskich na kierunku Terapia Pedagogiczna. Jej ścieżka edukacyjna wyróżnia się także ukończeniem I i II stopnia Szkoły Muzycznej na wydziale instrumentalistyki w klasie trąbki.

Posiada doświadczenie zawodowe, które zdobyła w pracy w żłobku Montessori, gdzie pełniła rolę prowadzącej grupę Infant. Dodatkowo ukończyła kurs doskonalący: Wychowanie dziecka do 3-go roku życia w pedagogice Marii Montessori
Jej pasją jest muzyka i cukiernictwo. W wolnych chwilach uczestniczy w próbach i występach orkiestr dętych grając na sakshornie barytonowym, oraz tworzy torty. 

Agnieszka Bednarek

Opiekunka dziecięca

 

Agnieszka Bednarek ukończyła kurs na opiekuna w żłobku i posiada doświadczenie w pracy od czerwca 2023r. Wcześniej pracowałam na stanowisku "pomoc opiekuna ", co pozwoliło jej przygotować się do pracy z dziećmi. Posiada wykształcenie średnie. Po pracy lubi gotować i spędzać czas na świeżym powietrzu spacerując z psem.

Katarzyna Mroziak

Opiekunka dziecięca

 

Katarzyna Mroziak posiada wykształcenie średnie. Ukończyła kurs na opiekuna w żłobku/klubie malucha oraz kurs na pomoc nauczyciela w przedszkolu. Prace w zawodzie rozpoczęła w 2018 roku, a wcześniej opiekowała się dziećmi indywidualnie. Rodzina i przyjaciele zawsze mogą liczyć na jej pomoc w opiece przy ich pociechach. Prace traktuje jak pasję, a oprócz tego lubi podróże, podróże autem oraz spacery z psem.

 

Galeria Zdjęć

czytaj więcej

Zdrowo się odżywiamy

 

Zdrowe i smaczne posiłki dostarcza nam firma kateringowa "Pan Bakłażan"

 

- świeże przekąski

- zdrowe obiady

- 4 posiłki dziennie

czytaj więcej

Świeże Przekąski

 

 

Zdrowe Obiady

 

 

Podwieczorki

 

 

CEDLODZ.PL